Koordynacja wzrokowo – ruchowa
Koordynacja wzrokowo – ruchowa może być zdefiniowana jako zdolność, która pozwala na wykonywanie czynności wymagających od nas jednocześnie użycia oczu i rąk.
Koordynacja wzrokowo – ruchowa może być zdefiniowana jako zdolność, która pozwala na wykonywanie czynności wymagających od nas jednocześnie użycia oczu i rąk.
W tym tygodniu odbyły się zajęcia z rytmiki pt. Ptasia orkiestra. To zabawa muzyczna z wykorzystaniem instrumentów takich jak : trójkąt, dzwonki oraz pałeczki. Dzieci z przyjemnością wystukiwały odgłosy ptaków. Fruwały jak ptaki z kolorową bibułą, świetnie się przy tym bawiąc.
Dzieci ze żłobka starszego miały okazję poznać podwodny świat. Studio fotograficzne chcąc przedstawić swoją ofertę, postawili olbrzymi namiot na sali, gdzie dzieci mogły zobaczyć w środku bajkę o podwodnym świecie ryb, żółwi, płaszczek. Na koniec dzieciom zrobiono pamiątkowe zdjęcia. Maluszkom bardzo się podobało.
Na zajęciach plastycznych dzieci wykonały pracę przedstawiającą tęczowa chmurkę. Do jej wykonania użyły papierowych talerzyków oraz kolorowej bibuły. Praca jest świetnym ćwiczeniem rozwijającym umiejętność rozpoznawania i nazywania podstawowych kolorów. Tęczowa chmurka wyszła piękna i kolorowa.
Zabawy dla dzieci nie muszą być szczególnie skomplikowane, aby maluchy przyjemnie spędziły czas. Przykładem tego jest tor przeszkód, który poprawia koordynację ruchową i wzmacnia pewność siebie dziecka, które raczkuje i zaczyna chodzić.